מה זה זהב לבן?

שרשרת-שם-קלאסית

זהב לבן הוא אחת הדוגמאות המדהימות ביותר לאופן שבו ניתן להשתמש בזהב בצבעים שונים בתכשיטים, כפי שהוכח בפופולריות הגוברת שלו. בטבעות, צמידים ושרשראות, זהב לבן הוכיח את עצמו כאלטרנטיבה יפה, וזולה יותר, לחומרים כמו פלטינה. אבל מה זה זהב לבן? האם זה באמת זהב אמיתי? ואם כן, האם זה שווה יותר מזהב אמיתי?   

מה זה זהב לבן? 

זהב לבן אינו קיים במצב טבעי בטבע. זוהי סגסוגת המורכבת מזהב טהור ומתכת לבנה אחת לפחות: בדרך כלל ניקל, כסף או פלדיום. כמו זהב צהוב, טוהר הזהב הלבן ניתן בקראט. המונח זהב לבן משמש בתכשיטים לתיאור סגסוגות זהב בעלות גוון לבנבן. 

תכונות הזהב הלבן משתנות בהתאם למתכות השונות בהן נעשה שימוש ולפרופורציות שלהן. כתוצאה מכך, ניתן להשתמש בסגסוגות זהב לבן למטרות רבות ושונות. בעוד שסגסוגת ניקל קשה וחזקה, ולכן טובה לטבעות ולסיכות. סגסוגות זהב-פלדיום הן רכות, ניתנות לגימור וטובות לשיבוץ של אבני חן בזהב לבן יחד עם מתכות אחרות, כמו נחושת, כסף ופלטינה, שמוסיפים למשקל ולעמידות החומר.   

סגסוגת נפוצה של זהב לבן מורכבת מ-90% זהב ו-10% ניקל. עם זאת, מכיוון שחלק מהאנשים אלרגיים לניקל, רודיום, הדומה לפלטינה, צבר פופולריות בייצור זהב לבן.

product_1650_1

קנה את זה: שרשרת עם שני שמות ולב במרכז

האם זהב לבן הוא זהב אמיתי? 

זהב לבן הוא בהחלט זהב אמיתי. זהב טהור, במשקל 24 קראט, רך מכדי לשמש לתכשיטים יומיומיים ולעיתים קרובות מוכתם או נשרט. ערבוב זהב עם מתכות אחרות, כגון כסף, נחושת או אבץ, מחזק את חתיכת הזהב, מה שהופך אותו לעמיד יותר. יש לזה גם יתרון נוסף של מתן צבע שונה לזהב. זהב סגסוגת נחושת, למשל, נותן לזהב גוון אדמדם וידוע בתכשיטים כ”זהב ורוד” או “רוז גולד”. 

עם זאת, בעוד שחלקים אלה אינם זהב טהור, הם בהחלט זהב אמיתי. אפשר לבדוק האם זהב הוא זהב אמיתי על ידי בדיקת סימן ההיכר, או החותמת, על חתיכה. 

product_2577_1

קנה את זה: שרשרת לאמא עם שמות הילדים – שרשרת לבבות

האם זהב לבן שווה יותר מזהב צהוב? 

שאלה נפוצה כשמסתכלים על זהב היא האם הזהב בצבעים שונים הקיימים יקרים יותר, או זולים מזהב צהוב. ישנם מספר גורמים שונים המשפיעים על ערכו של תכשיט. עם זאת, הצבע אינו אחד מהם. 

ערכו של הזהב נקבע לפי מספר הקראט שלו. זהב טהור הוא 24 קראט. אבל, כפי שהוזכר לעיל, הוא רך מכדי לשמש לתכשיטים רגילים. אולם זהו הזהב היקר ביותר, שכן זהו זהב בצורתו הטהורה ביותר. ככל שתכולת הזהב של חתיכה יורדת, כלומר ככל שמעורבבות יותר מתכות עם הזהב, הערך ירד. המשמעות היא שתכשיטים של 18 קראט יהיו זולים יותר מ-22 קראט, ו-14 קראט יהיו זולים יותר מ-18 קראט.   

מכיוון שזהב לבן מגיע באותו מספר קראט כמו זהב צהוב, זה תיאורטית באותו מחיר. עם זאת, יתכן שבגלל הפופולריות שלו בתכשיטים, אתם עשויים למצוא תכשיטנים מסוימים גובים יותר עבור תכשיט זהב לבן מאשר זהב צהוב.   

טבעת חריטה פנימית כסף טהור

קנה את זה: טבעת כסף מרוקע עם חריטה פנימית

האם זהב לבן יכול להכתים או להצהיב? 

זהב הוא אחד היסודות הכימיים הכי פחות תגובתיים. זהב לבד או זהב טהור אינו מתחבר בקלות עם חמצן ולכן הוא נשאר מבריק, אינו מחליד או מכתים. 

עם זאת, מכיוון שכמעט ולא משתמשים בזהב טהור בתכשיטים, המתכות האחרות המעורבבות בזהב, כמו נחושת או ניקל, אכן מגיבות לחמצן, גופרית ולחות לאורך זמן ועלולות להכתים או לאבד צבע. זה מה שיכול לגרום לתכשיטי זהב להכתים. עם הזמן, הציפויים על זהב לבן עלולים להישחק, ולחשוף את צבע הזהב הצהוב מתחת. 

זהו תהליך נורמלי לחלוטין. בסופו של דבר, כל תכשיטי הזהב הלבן מתחילים להראות צבע זהב צהוב. כמה מהר זה קורה? זה תלוי בגורמים רבים כמו איך התכשיט מגיב עם העור שלך, עם אילו כימיקלים התכשיט בא במגע וגורמים סביבתיים, כמו כמה זיהום יש באזור שלך. 

product_1878_1

קנה את זה: עגילי חישוק משובצים זירקונים

כל הגורמים הללו יכולים להשפיע על כמה מהר הזהב הצהוב מתחיל להופיע. הטיפול הנפוץ ביותר לשיקום זהב לבן מצהיב הוא שחזור הציפוי. קחו את זה לתכשיטן והם יוכלו להחזיר את הצבע הלבן עם כל מתכת הניתנת לציפוי, בדרך כלל או רודיום או אבץ.   

אם אתם רוצים לשמור על תכשיטי הזהב שלכם במיטבם לאורך זמן, יש כמה טיפים כדי לשמור על מראה טוב. הקפידו להסיר את התכשיטים שלכם גם כשאתם רק שוטפים ידיים. כימיקלים יכולים להשאיר את תכשיטי הזהב הלבן שלכם עם גימור עמום לאורך זמן ובסופו של דבר, זה הופך להיות קשה יותר לנקות זהב לבן כאשר שאריות רבות כבר הצטברו. כדאי גם לאחסן את התכשיטים שלכם כראוי, כגון בתיק כאשר הם אינם ננעדים, בנפרד מתכשיטים אחרים, או בתאים כדי למנוע מהם לשרוט אחד את השני. אתם יכולים להוסיף חבילת סיליקה ג’ל בתוך קופסת תכשיטים כך שהיא תספוג את רוב לחות. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *